顾祈心

此心安处是吾乡。

Sorry Seems To Be The Hardest Word - Blue、Elton John

What have I gotta do to make you love me
我要怎么做才能让你爱上我
What have I gotta do to make you care
我要怎么做才能让你在乎我
What do I do when lightning strikes me
当打击突袭 我该做些什么
And I wake to find that you're not there
当我醒来时发现你已不在身边
What have I gotta do to make you want me
我要怎么做才能使你需要我
What haveI gotta do to be heard
我要怎么做你才愿意听我说
What do I say when it's all over
当一切都结束时我该说些什么
Sorry seems to be the hardest word
难以开口说抱歉
It's sad, so sad
这是悲伤,如此悲伤
It's a sad, sad situation
这是悲伤,多么悲伤得情景
And it's getting more and more absurd
而且变得越来越荒谬
It's sad, so sad
这是悲伤,如此悲伤
Why can't we talk it over
为什么我们不能好好谈一谈
Oh it seems to me
这似乎对我
That sorry seems to be the hardest word
难以开口说抱歉


我想“对不起”确实是一个很那说出口的词,特别是当伤害已经造成,说再多都于事无补。当爱人离去,所有曾经的遗憾后悔都刻在了骨子里,终于变成真正的无力回天。

我们因为各种各样的理由争执,互不妥协,最后各奔东西,不过是不懂得珍惜罢了。


这首歌的主唱男音深沉,透着股很深邃的悲伤。我听过很多个版本,还是原版最得我心。

评论
热度 ( 2 )

© 顾祈心 | Powered by LOFTER